آخرین اخبار

راه اندازی ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز نرگسی پس از تعمیرات اساسی

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: با همکاری و مشارکت تعمیرات اساسی ستاد مناطق نفتخیز و واحد های ذیربط در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، ایستگاه تقویت فشار و تقویت گاز نرگسی پس از انجام تعمیرات اساسی مجددا وارد مدار عملیاتی شد.

اشتراک گذاری
04 شهریور 1402
کد مطلب : 7270

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران غلامرضا کمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز نرگسی یکی از حساس ترین تاسیسات گاز در مناطق نفت‌خیز جنوب به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: با همکاری و مشارکت تعمیرات اساسی ستاد مناطق نفتخیز و واحد های ذیربط در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، ایستگاه تقویت فشار و تقویت گاز نرگسی پس از انجام تعمیرات اساسی مجددا وارد مدار عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با توجه به درصد بالای گاز هیدروژن سولفوره در گاز تولیدی این تاسیسات لزوم توجه ویژه به حفظ استانداردهای لازم در واحد اجتناب ناپذیر می باشد و بر همین اساس طبق برنامه ریزی انجام شده تعمیرات اساسی این ایستگاه در ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز گردید.

کمالی عنوان کرد: مراحل آماده سازی و ایمن نمودن ایستگاه با استفاده از گاز نیتروژن سیار جهت شروع به کار تعمیرات انجام و کار اسپیدگذاری؛ بخارزنی؛ تمیزکاری؛ سندبلاست نمودن مخازن؛ رنگ آمیزی؛ بررسی و تست مبدل های حرارتی؛ بررسی مش پدها؛ اورفیس خطوط و …با نظارت نمایندگان اداره مهندسی فرآورش؛ بازرسی فنی و خوردگی فلزات؛ نگهداری و تعمیرات و عملیات تاسیسات گاز انجام شده است .

مدیرعامل نفت گچساران خاطرنشان کرد: در طول تعمیرات اساسی تعداد ۴۱ عدد از شیرهای فرایندی و ۴۰ عدد شیر ایمنی جهت تنظیم مجدد باز و به کارگاه مرکزی اهواز ارسال و پس از تعمیر مجددا نصب شدند.

کمالی بیان کرد: همزمان با انجام تعمیرات اساسی ایستگاه و با توجه به وجود درصد بالای گاز خورنده هیدروژن سولفوره عملیات پایش و ضخامت سنجی با روش های نقطه ای و آلتراسونیک تمامی خطوط لوله و مخازن ایستگاه انجام شد.

وی افزود: پس از شناسایی ۳۴ نقطه معیوب توسط اداره تعمیرات و نگهداری؛ لوله و اتصالات نقاط مذکور همگی برشکاری؛ تعویض و جوشکاری گردید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: پس از تعمیرات اساسی جلسات پیش راه اندازی در دو نوبت با حضور نمایندگان ادارات برگزار و پس از عملیات اکسیژن زدایی ؛ نشت یابی و فشار افزایی با استفاده از دستگاه تولید نیتروژن سیار انجام شد که در ادامه کار پس از بیرون آوردن اسپیدهای خطوط لوله گاز ورودی؛ عملیات توپکرانی خط لوله ۶ اینچ گاز خروجی ایستگاه تا چاه تزریقی شماره ۶ انجام و طبق دستورالعمل اقدام به راه اندازی ایستگاه شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران اضافه کرد: وظیفه دارم از تلاش شبانه روزی تمامی همکاران، ادارات ، افرارد وتمام واحدها که ما را در این امر مهم یاری کردند تقدیر و تشکر کنم.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =